Regions policials de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra
El 02 del 11 del 2026 aquest conjunt de dades s’eliminarà. La informació que conté s’ha inclòs al conjunt de dades de referència "Regions policials".
En l'àmbit territorial, la PG-ME s'estructura territorialment en 9 regions (Girona, Ponent, Pirineu Occidental, Central, Metropolitana Nord, Barcelona, Metropolitana Sud, Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre). Cada Regió policial és l’agrupació de diverses àrees bàsiques policials. Les àrees bàsiques policials són la unitat mínima, geogràfica i poblacional, dotada d’uns serveis bàsica per a l’atenció primària de les demandes de prevenció, seguretat ciutadana, control de trànsit i investigació de primer nivell –Llei 4/2003, de 7 d’abril, d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya). Corresponen a les regions policials les funcions següents:
• Vetllar, en el seu territori, per l'assoliment dels objectius generals de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra en l'àmbit de responsabilitat de la Comissaria Superior de Coordinació Territorial. • Exercir la direcció i el comandament de les àrees i unitats regionals i àrees bàsiques policials del seu territori. • Gestionar i canalitzar els requeriments policials de les àrees bàsiques policials. • Planificar, programar, coordinar, analitzar i avaluar els dispositius i operacions que depassin el territori d'una de les àrees bàsiques policials, sempre que no afectin l'àmbit territorial d'una altra regió policial. • Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.