
Under the slogan "The value of data in the global ecosystem", the Aporta Meeting this year celebrates its seventh edition. It will take place on 24 October, organized by Red.es in collaboration with the Ministries of Energy, Tourism and Digital Agenda, and Finance and Public Service.
Experts on open data, both Spanish and international, will present their views on the publication of public sector data and reuse.
The meeting will be split into morning and afternoon sessions and will feature various sectoral pre-events to be held on the days before the meeting.
This seventh edition has been structured around three thematic blocks. The first will consist of a panel discussion on the value of open data. Several speakers will present practical experiences aimed at showing how proper exploitation of data has a clear socio-economic impact, both quantitatively and qualitatively.
Developments in the international context of policies on the reuse of public sector data constitute the second thematic block, which will be attended by representatives of those international organizations which are considered as a benchmark in this area, such as the European Commission and the OECD.
The third thematic block will address the development of new technologies related to data, such as, notably, the internet of things or natural language processing, and all of which should be taken into account due to their potential and projection in the field of Public sector data and reuse.
In the evening, to draw the conference to a close, the conclusions of the different pre-events held in the days before the Aporta Meeting will be presented and the the presentation ceremony will also take place of the Aporta Awards (aimed at recognizing the best experiences already completed in reuse of public data), as well as the awards to the winners of the Aporta Challenge (ideas, applications, solutions and/or services that use and reuse public data contributing to improved efficiency of public administrations in Spain).
We encourage everyone in the open data community to set aside the 24 October as a date to participate, discuss and share experiences in the Aporta 2017 Meeting.
Buenos días: Muchas gracias por la organización. ¿Hay algún modo de pre inscribirse o apuntarse para recibir la información que vaya saliendo o consultamos periódicamente la página web? Muchas gracias.
Hola Alicia:
De momento no hay forma de hacerlo. Se anunciará a través del portal y Twitter cuando esté disponible, pero se prevé que para finales de septiembre y principios de octubre esté habilitada la preinscripción.
Un saludo.
Muchas gracias. Espero entonces para poder inscribirme.
Hola, el encuentro ya tiene ubicación, ¿dónde se celebrará?
Saludos, Alberto
Hola Alberto:
El lugar donde se celebrará el Encuentro Aporta es en la sede que el Ministerio de Energía, Turismo y Agenda Digital tiene en Madrid en la Calle del Capitan Haya, 41, 28020.
El horario previsto para el evento es de 9:30 a 17:30 horas.
Un saludo.
Hola:
Teneis pensado transmitir el evento en vivo a través de Skype / Webex? De esa forma pudiéramos participar aquellos que no podemos asistir en persona.
En el peor de los casos, si pudierais grabar el audio / video de las presentaciones seria muy util. Gracias.
Hola Jose C. Dispondremos de mecanismos para poder seguir el Encuentro vía telemática y, posteriormente, se publicarán los vídeos de las sesiones. Gracias por escribirnos y por tu interés. Nos vemos el próximo 24 de octubre!.
Podemos hacerlo por meet.jit.si, gran redescubrimiento en visualizar17
Muchas gracias por la propuesta. Analizaremos en qué medida la herramienta responde a las necesidades que se precisan para seguir el Encuentro en directo y así tenerla en cuenta cuando se decida la plataforma a usar.